Tehditler aşıldı… ABD-İran masasında uzlaşı yolu açıldı

ABD ile İran arasında Katar ve Pakistan arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirilen ve ABD Başkanı Donald Trump’ın Tahran’a yönelik tehditleri kriz yaratsa da tamamlanan ilk tur görüşmelerin olumlu bir atmosferde gerçekleştirildiği belirtildi. 60 gün içinde nihai bir anlaşmaya ulaşmak için izlenecek yol haritası konusunda anlaşıldığı aktarıldı. 18 saat süren görüşmede taraflar Lübnan’daki çatışmaların durdurulmasını izleyecek bir koordinasyon merkezinin kurulması ve Hürmüz Boğazı’ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlayacak bir düzenleme konusunda mutabık kaldı. Heyetlere başkanlık eden ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ve İran Meclis Başkanı Muhammed Kalibaf İsviçre’den ayrılsa da taraflar teknik düzeydeki görüşmelere dün başladı. NÜKLEER DENETÇİLER TAHRAN’A GİDİYOR ABD Başkan Yardımcısı…

ABD’den İran açıklaması: Büyük ilerleme kaydedildi

ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, Pakistan Başbakanı Şahbaz Şerif ile Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani, İsviçre’de ABD, Pakistan, Katar ve İran ile dörtlü görüşme öncesi açıklamalarda bulundu. ABD Başkan Yardımcısı Vance, “Burada başarmaya çalıştığımız şey oldukça basit, diplomasi ve işbirliği yoluyla Orta Doğu’yu dönüştürmek” ifadesini kullandı. “Hürmüz Boğazı’nın yeniden açılması ve İran’ın nükleer programının sona erdirilmesinin zaten çoktan gerçekleştirilmiş olduğunu” belirten Vance, şunları kaydetti: “Şimdi önümüzdeki soru şu, birlikte daha ne kadarını başarabiliriz? Yeni bir sayfa açabilir miyiz? Orta Doğu’daki ilişkileri kalıcı olarak değiştirebilir miyiz? Yoksa eski yöntemlere geri mi döneceğiz? Bu bizim tercihimiz değil…